KLINIK LIFECARE “mere end blot zoneterapi”

Teorien bag zoneterapi

Zoneterapi fungerer ud fra princippet om, at kroppens organer og systemer afspejles i punkter på fødder, hænder og andre kropsdele. Kroppens helbred balanceres, når terapeuten masserer og trykker på specielle punkter på patientens fødder. Forbindelsen mellem fødderne og resten af kroppen opnås via en energi, der løber gennem baner langs kroppen, de såkaldte meridianer. Når et reflekspunkt stimuleres, forplanter stimulansen sig via disse baner til alle kropsdele, som ligger langs denne. PÅ denne måde Øges kredsløbet, og kroppen genvinder sin optimale balance.

Indledende tests sikre dig optimalt behandlingsforløb

For at sikre en optimal opstart samt forløb af din behandling hos Klinik Lifecare, vil du indledningsvis blevet testet kinesiologiske eller få en PROGNOS® energidiagnose (disse foretages når du kommer hos os første gang). Disse tests kortlægger samtlige Årsager til “ubalancer” (dvs. Årsagen til at du kom til klinikken). Endvidere tjener vore tests det formål, at vi løbende (gennem yderligere tests) kan monitorere effekten af de behandlinger du modtager. Dette betyder færre og mere fokuserede behandlinger, samt hurtigere resultater. OBS! Kun hos Klinik Lifecare i Lyngby får du en kombineret Prognos-test og/eller kinesiologiske tests som har til formål at kontrollere effekten af din zoneterapibehandling.

Kun Én behandlingstype?

Nogle oplever, at de er blevet anbefalet én bestemt type alternativ behandling, som andre har haft succes med. Men de oplever måske ikke samme mærkbare virkning. Årsagen er ikke “en dårlig behandler” eller uvirksom behandling. To ens symptomer kan ikke altid behandles med samme teknik på forskellige personer og samtidig kan ens symptomer have forskellige Årsager. Derfor tester vi hos Klinik Lifecare netop for de bagvedliggende Årsager inden vi fastlægger behandlingsform og forløb. Således vi du ofte opleve, at vi hos Klinik Lifecare kombinerer forskellige behandlingsteknikker for optimalt resultat. Behandlingsforløbet kan eksempelvis indeholde følgende kombinationer:

• Zoneterapi + sekundær behandlingsteknik (inkl. PROGNOS® energitest)
  • Zoneterapi/Kraniosakral
  • Zoneterapi/Chakrabalancering
  • 22 min. Quantum chakrabalancering
  • Zoneterapi/Kinesiologi
  • Energifbalancering
  • Zoneterpi/Lifecoaching
  • Afstressende zoneterapi i kombination med samtale.

Specialbehandlinger

Hos Klinik Lifecare udfører vi ligeledes en række specialbehandlinger. Disse behandlinger tager ikke nødvendigvis kun sigte på optimering af ubalancer hos patienten, men fokuserer helt specifikt på løsning af ét problem. Eksempler på disse er:

• Sportsskade
  • Graviditet