HVAD ER KINESIOLOGI – KORT FORTALT

Kinesiologi er muskeltests, der konstaterer forskellige tilstande i din krop. Endvidere kan man med kinesiologi teste effekten af selve behandlingen.

Ordet “kinesiologi” er græsk og betyder “læren om bevægelse”. Kinesiologi har sin oprindelse i USA tilbage fra 1960erne, da kiropraktoren George Goodheart begyndte at forbinde sin viden om kroppens anatomi med Østens viden om meridianer. Kinesiologi er således en behandlingsform, der bygger på dels den vestlige verdens viden om fysiologi og anatomi, kombineret med Østens viden om kroppens energisystemer. Kinesiologi er et manuelt redskab og i Traditionel Kinesisk Medicin og Kinesiologi arbejdes ud fra den teori, at alle kroppens muskler er associerede til forskellige indre organer, endokrine kirtler, specifikke næringsemner, forskellige følelsestilstande, akupunkturpunkter, meridianer, etc. Dine lidelser/symptomer bliver alle behandlet som ledetråde, mens teorien om Yin/Yang og De 5 Elementers Lov danne udgangspunkt for identifikation af de egentlige Årsager til dine symptomer.

SELVE MUSKELTESTEN

En muskeltest, som den anvendes indenfor kinesiologi, måler ikke muskelstyrke, men er en bedømmelse af, hvorvidt kroppens nervesystem er i stand til at kontrollere muskelfunktionerne. Manuel muskeltestning er derfor en neurokinesiologisk undersøgelsesmetode, som bruges til at tolke nervesystemets evne til at kontrahere specifikke muskler og således registrere den elektriske aktivitet mellem musklerne og det centrale nervesystem. Via denne teknik kan man tolke kroppens elektriske impulser og den neurologiske aktivitet mellem musklerne og det centrale nervesystem. Manuel muskeltestning er derfor kinesiologiens helt grundlæggende redskab.

TESTRESULTAT & BEHANDLING

Alle kinesiologer anvender Manuel Muskeltestning som et grundlæggende diagnostisk redskab i behandlingerne. Ved således at teste forskellige musklers styrke/svaghed i forhold til en given situation eller et spørgsmål kan kinesiologitesten klarlægge psykisk eller fysisk stress, ubalancer, spændinger, samt blokeringer i kroppens forskellige energisystemer. Når energien i kroppen blokeres, kan det komme til udtryk som sygdom eller ubehag. Når en ubalance er konstateret, udfører behandleren den behandlingsterapi der testes at virke bedst. Til slut testes musklerne igen for at bekræfte, at der er sket en forbedring. Det er således kroppen, der fortæller behandleren, hvilken lidelse klienten har. Årsagen til din lidelse vil bliver forklaret til dig på en enkel og præcis måde. Behandling med kinesiologi kan således siges at styrke livsenergien og hjælpe kroppen tilbage til en optimal og harmonisk tilstand.

KINESIOLOGI KAN ANVENDES, NÅR DU VIL:

• Genskabe balance i krop, psyke og sjæl
  • Opnå et bestemt mål: fysisk, følelsesmæssigt, mentalt eller andet
  • Overvinde magtesløshed, sorg og negative tanker
  • Styrke livsmodet
  • Lære at lytte til, hvad kroppen fortæller
  • Genvinde eller bevare sundhed
  • Komme til kræfter og styrke kroppens selvhelbredende evner
  • Kinesiologi anvendes også til mental €“ emotionel €“ stressrelease

SAMTIDIG BEHANDLING AF FLERE årsager

Kinesiologi er ikke en behandling i sig selv, idet formålet med muskeltests er, at konstaterer Årsagerne til symptomerne og dernæst teste hvilken teknik (se liste nedenfor) der vil være optimal til udbedring af problemet. Når selve behandlingen er udført (med relevant Short CUT), testes igen med muskeltests for at konstatere, hvorvidt behandlingen har haft den Ønskede virkning.

BEHANDLINGSTEKNIKKER (SHORT CUT SYSTEM)

• Akupressur og energibalancerende tekniker
  • Aura-, chakra- og farveterapi
  • Holdnings- og bevægelsesanalyse
  • Muskeltestning og muskelbalancering
  • Relationsbalancering
  • Silent Stress Release
  • Sportsskadebehandling
  • Switching, Cross-Crawl, Centrering
  • Visualisering, Affirmationer
  • Geopatisk/elektrosmog
  • Udrensning og energibalancering
  • Zoneterapi
  • Bachs blomsterterapi og cellesalte
  • Kostvejledning
  • Vitamin/mineraltest
  • Allergi/Intolerancetest
  • Tungmetaller, svamp, parasit, virus og udrensning
  • Kinesiologisk tankefelt terapi
  • NLP programmering
  • Test af amalganforgifting (tungmetaller, kviksølv)
  • Kinesiologisk Kranio-sakralterapi
  • Neural Organization Technique, N.O.T

Ved dybere test anvendes PROGNOS® diagnose.

Om Prognos

PROGNOS ENERGITEST